menu close menu

Propriomewatus?

Weer een intensieve training voltooid.

De bootcampers na de training. Uitgeput maar in altijd in balans

 

 

 

Balans is een belangrijk onderdeel bij bewegen. Welke sport we ook uitoefenen, het lichaam is altijd op zoek naar de juiste balans. Daarom passen wij bij elke training van fitbycoaching diverse balansoefeningen toe. Deze oefenstof word gegeven op een gecontroleerde maar progressieve manier. Dat betekent dat de atleet stap voor stap, steeds meer word uitgedaagd om tijdens de oefeningen in balans te blijven.

 

Samenwerken van spierstelsel en zenuwstelsel

Door middel van deze balanstraining wordt de samenwerking tussen het spierstelsel en het zenuwstelsel sterk verbeterd. Dit noemen we Proprioceptie. Proprioceptie informeert het lichaam via het zenuwstelsel over zijn positie, beweging en sensatie van spier- en gewricht belasting. Deze informatie word dan door het lichaam gebruikt om een zo efficiënt als mogelijke beweging te produceren.
Dure woorden maar wat betekent dit nu precies. Door middel van balanstraining leer je de informatie die je via zintuigen binnenkomt te vertalen naar hoe je lichaam zich hieraan dient aan te passen. Als je hardloopt dan past het lichaam zich makkelijker aan een veranderende omgeving. Als je een kuil in de grond ziet, of een naderende stoeprand. Of je loopt op een overgang van verharde grond naar een onverharde grond. Het lichaam moet zich voor dit soort veranderingen aanpassen.

 

tightrope-walker-27950723

Balanstraining na blessures

Je hoort vaak dat wanneer  atleten na een blessure de draad weer oppakken, dat ze vaak geblesseerd raken op een hele andere plek. Doordat na een blessure de proprioceptie (lees samenwerking tussen zenuwstelsel en spierstelsel) verstoord is, past het lichaam zich onvoldoende aan. Door middel van balanstraining kan deze verstoorde proprioceptie weer hersteld worden.

 

Total body work-out

Of je nu bootcamper bent of je krijgt personal training via fitbycoaching, we streven er altijd naar om tijdens de training een total body work-out te verzorgen. Onderdelen als flexibiliteit, core, balans, reactietraining, snelheid, beweeglijkheid en kracht worden gecombineerd om het lichaam optimaal te trainen. Door middel van deze gecombineerde training is mogelijk een programma samen te stellen voor elk doel.

 

Dus heb jij al een doel? Meld je aan en vertel het ons. Wij helpen jou het doel te bereiken.

 

 

17 juli 2015 | Training info | 0

Leave a reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*