menu close menu

Jolein, Feestdagen hebben geen invloed!!

 

 

 

8 weken terug zijn we gestart met de Personal Training van Jolein. Na een voorzichtig begin, zijn we nu bezig om langzaam maar zeker de intensiteit van de trainingen te verhogen. In dit maandelijkse blog houden we de vooruitgang van Jolein bij.

 

Kracht en uithoudingsvermogen

Bij de start van dit traject was de conditie van Jolein matig tot zwak te noemen.  Om haar lichaam te laten wennen zijn we de eerste maand dan ook voorzichtig begonnen met de trainingen. Inmiddels zijn we 8 weken verder en is er duidelijk te zien dat deze trainingen zijn uitwerkingen hebben. Waar in het begin al snel gesputterd werd bij een kort stukje hardlopen, tegenwoordig draait Jolein haar hand niet meer om voor een stuk hardlopen of fietsen op de hometrainer.

Om goed te kunnen afvallen is het belangrijk dat er naast het trainen van het uithoudingsvermogen, ook getraind wordt op kracht. Dit is namelijk heel belangrijk als je wilt afvallen. Spieren hebben energie nodig. Deze energie halen ze uit onze voeding, maar ook uit onze reserves. Hoe meer spiermassa je heb, hoe beter het afvallen gaat. Dit is een proces wat geldt tijdens het bewegen maar ook in rust gebruiken je spieren meer energie. De Personal trainingen, de BMI+Fitclub en de bezoeken aan de sportschool helpen Jolein deze spiermassa aan te maken.

 

Feestdagen geen invloed

Ondanks dat we dit traject gestart zijn met de opdracht om weer lekker fit te worden en daarbij flink af te vallen, zijn wij bij Fitbycoaching er van overtuigd dat je op zijn tijd ook flink moet genieten. Mijn advies voor de decembermaand was dan ook om niet (teveel) in te houden en vooral te genieten van de feestdagen. Natuurlijk moest er flink getraind worden maar tijdens deze dagen waren er extra dagen waarbij rust werd voorgeschreven. Het was dan ook heel mooi om te zien dat de feestdagen weinig tot geen invloed hebben gehad op de resultaten.

 

De resultaten

Uiteindelijk gaat het om de resultaten die we boeken. Het doel is om Jolein weer op een gezond gewicht te krijgen en haar leefstijl te veranderen zodat ze het straks moeiteloos kan volhouden. Resultaten behaal je niet met 1 of 2 x in de week trainen maar door minstens 4x in de week intensief te bewegen en te letten op wat je precies allemaal eet. Aan de cijfers kunnen we afmaken dat Jolein gemotiveerd is en dat is natuurlijk belangrijk. Hieronder de cijfers.

 

 

4 weken 8 weken Totaal
Gewichtsafname -3.3 kg -2.4 kg -5.7 kg
BMI -1 -0.9 -1.9
Nek -1 -1 -2 cm
Borst -1.5 -1 -2.5 cm
Taille -6 -1 -7 cm
Heupen -4 -1.5 -5.5 cm
Bovenbeen +1 -3 -2 cm
Kuiten +1.5 +1 + 2.5 cm
Bovenarm -1.3 -3.2 -4.5 cm

 

 

Wil jij ook Personal training van Fitbycoaching? Of wil je lekker meetrainen met de BMI+Fitclub of de bootcampers? Meldt je aan via www.fitbycoaching.nl voor een proefles. Deze is natuurlijk gratis. 

 

 

12 januari 2016 | Jolein | 0

Leave a reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*