menu close menu

Jolein verteld,…

dav

 

Half november zijn Jolein en ik begonnen met een Personal Trainingsprogramma. Het doel van deze trainingen is om Jolein weer lekker fit te krijgen en ook weer naar een gezond gewicht te helpen. De trainingen zijn een combinatie van krachttraining en uithoudingsvermogen.  Nu de eerste 12 weken erop zitten vond ik het tijd om Jolein aan het woord te laten en te vertellen wat zij heeft te zeggen over wat de trainingen met haar doen en wat ze vind van de trainingen van Fitbycoaching.

 

Blije paniek

Help!! Ik voelde opeens een soort blije paniek toen ik in november, voor een jaar lang, een Personal trainer won. Met behoorlijk wat overgewicht en amper energie, laat staan om te sporten, had ik weinig hoop om om ooit nog eens fit te worden. Ik was enorm blij maar kreeg ook paniek want  ik heb 3 kinderen en een baan! Hoe regel ik dit nu weer? Ik vind het al zo druk en nu moet ik ook nog eens sporten tussendoor. Na overleg met mijn man, vrienden en familieleden besloot ik er voor te gaan. De steun van de familie en vrienden is groot dus werd nu toch ook eens tijd dat ik iets voor mijzelf ging doen.

 

Sporten, hoe zat dat ook alweer?Zondag 15-03-2015: Dat wordt nog even klimmen tussen Egmond aan den Hoef en Bergen

Van de trainert  (zo noemen de sporters Peter) krijg ik elke week een nieuw schema. Dit schema geeft van dag tot dag aan wat ik moet doen. Dat was schrikken zes keer per week aan de slag. Vier keer per week de deur uit en twee maal thuis op de hometrainer. De eerste week was een kluif maar toch wel te doen.  De eerste keer een trap in het bos oprennen, ik dacht dat ik mijn longen eruit zou lopen. Na vier weken ging ik dezelfde trap op en kon gewoon nog praten. Er zat dus vooruitgang in. Het sporten in de buitenlucht, het contact met de trainert en vooral het sporten in de sporten met in een groep deed me erg goed.

 

Hardlopen, yeah right

Ik was verbaast over hoe snel mijn lichaam de draad weer kon oppakken. Zou ik echt weer fit kunnen worden? Op een gegeven moment gingen we hardlopen. Vol ongeloof keek ik de trainert aan. Ik hardlopen? Das al jaren geleden en ik had werkelijk niet het idee dat ik überhaupt m’n pas kon versnellen. “Rustig aan” was het advies en we gingen. Twee minuutjes hardlopen, twee minuutjes rust. Het ging!! Ik kon gewoon iets wat op hardlopen leek! Gek om erachter te komen dat ik mijzelf zo beroerd inschatte. Je kan dus echt meer dan je denkt.

 

Samen werkt!

Inmiddels zijn we 12 weken verder en ik voel mij stukken beter. Ik ben fitter en er zijn inmiddels ook al behoorlijk wat kilootjes verdwenen. Het gevoel dat ik er niet alleen voor sta, maar dat we het vooral “samen”doen werkt voor mij erg motiverend. Vooral de trainingen met de Fitclub vind ik dan ook erg leuk (die trainert die gooien we nog wel een keer in een bramenstruik).
Ook Facebook bleek erg motiverend te werken. Vrienden, kennissen, familie maar ook mensen die ik al jaren niet gezien heb motiveren mij en schrijven mooie reacties. Dat heb ik nodig! Het is niet makkelijk om met een groot lijf te gaan sporten. Ik dacht dat ik niks meer kon.

 

Nu ben ik trots op mijzelf. Het gaat nog lang niet altijd evengoed en lekker maar ik ben dankbaar dat ik deze kans heb gekregen. Blij dat ik straks mijn drie jongens bij kan houden. Aan het eind van het jaar hoop ik een gezond gewicht te bereiken. Dat is mijn doel. Verder heeft de trainert het doel me te laten meedoen in een hardloopwedstrijd, we zullen zien,…….

 

Groet Jolein,

 

De resultaten

Uiteindelijk gaat het om de resultaten die we boeken. Het doel is om Jolein weer op een gezond gewicht te krijgen en haar leefstijl te veranderen zodat ze het straks moeiteloos kan volhouden. Resultaten behaal je niet met 1 of 2 x in de week trainen maar door minstens 4x in de week intensief te bewegen en te letten op wat je precies allemaal eet. Hieronder de cijfers.

 

 Gewichtsafname  8 weken totaal  12 weken  totaal
 Gewichtsafname  5,7 kg -3,5 KG -9,2 kg
 BMI  -1,9 0,9  2,8
 Nek  -2 cm -1 cm -3 cm
Borst  -2,5 cm -1,5 cm  -4 cm
 Taille  -7 cm  0  -7 cm
Heup  -5,5 cm -5 cm -10,5 cm
 Bovenbeen  -2 cm -1 cm  -3 cm
 Kuiten  +2 cm  0 + 2 cm
 Bovenarm  -4,5cm  0 -4,5 cm

 

 

Wil jij ook Personal training van Fitbycoaching? Of wil je lekker meetrainen met de BMI+Fitclub of de bootcampers? Meldt je aan via www.fitbycoaching.nl voor een proefles. Deze is natuurlijk gratis. 

 

 


                     
11 februari 2016 | Jolein | 0

Leave a reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*