menu close menu

Lifestyle-advies (2)

 

Om fitter te worden is alleen sporten vaak niet genoeg. Ook eten speelt een belangrijke rol. Fit By Coaching raadt aan om goed te kijken naar je huidige levensstijl en te bepalen of er nog dingen zijn die je net dat kleine beetje extra geven tijdens jouw work-out.

 

Beweeg meer
In plaats van de dagelijkse boodschappen met de auto te doen kun je natuurlijk ook de fiets pakken. Of ga lopend naar de supermarkt. In plaats van de lift op je werk neem je de trap. Loop ook iets vaker naar een collega toe als je een vraag hebt. Zo zie je jouw collega’s weer eens wat vaker en pak je ongemerkt weer wat beweging.

 

Stop met roken
Iedereen weet dat het beter is om te stoppen met roken. Natuurlijk is het moeilijk maar het roer moet om dus nu is het tijd om vaarwel te zeggen tegen deze dure verslaving.

 

Drink voldoende
Het advies voor volwassenen is om per dag 1,5 tot 2 liter te drinken. Dit hoeft niet alleen maar water te zijn. Alle dranken tellen mee. Het is aan te raden dranken te kiezen zonder toegevoegde suikers of alcohol. Water en koffie en thee zonder suiker of melk heeft de voorkeur.

 

Kook elke dag vers
Vermijd zoveel mogelijk kant en klare maaltijden en eten uit pakjes. Kant en klare maaltijden zijn vaak te vet en te zout. Eten uit pakjes is vaak veel te zout. Ook kant en klare sauzen zijn vaak te zout en om dit te maskeren wordt er weer suiker toegevoegd. Probeer zoveel mogelijk te variëren in het eten van aardappels, rijst of pasta aangevuld met voldoende groenten en eventueel vlees of vis. Fit By Coaching zal regelmatig nieuwe recepten en ideeën delen. U zult zien dat ze niet alleen makkelijk zijn om te maken maar ze zijn vaak ook goedkoper dan kant en klare maaltijden.

 

Beperk de zoutinname
Door elke dag vers te koken heb je zelf in de hand hoeveel zout je toevoegt bij de maaltijden. Toch is het beter om zo min mogelijk zout toe te voegen. Hiermee bedoel ik niet zoutloos maar zoutarm. Het is even wennen maar de nieren varen er wel bij. Tegenwoordig zijn er bijvoorbeeld bouillonblokjes met minder of geen zout. Zijn deze te flauw van smaak dan kan je altijd nog een beetje zout toevoegen.