menu close menu

Op deze pagina verhalen en ervaringen van atleten die bij Fitbycoaching sporten of gesport hebben.

Atleet: Marjolein
Doel: Na zwangerschap weer 30 minuten hardlopen en fitter worden.
Methode: 10 lessen personal training

Na mijn tweede zwangerschap (van een tweeling) en de structurele gebroken nachten die daar bij horen, voelde ik mij mentaal en fysiek nog niet fit genoeg om aan te haken bij een hardloopgroepje. Maar ik wilde wel weer wat meer gaan sporten.

Peter kende ik al als trainer van een loopgroepje dus de afspraak was al snel gemaakt om met hem te gaan trainen. Mijn doel was om weer fit te worden door middel van HIIT training (High Intensity Interval Training). Door middel van deze training zou ik dan graag wat zwangerschapskilo´s verliezen en weer een rustige 5K kunnen lopen.

Ik heb de Personal Training met Peter als zeer prettig ervaren. Hij is’down to earth’, luistert goed naar wat je wil en begeleidt je tijdens de training op een positieve en enthousiaste manier zodat je steeds weer je grenzen een beetje verlegt. Doelen zijn dus behaald!

Geen training was hetzelfde en ik voelde me echt uitgedaagd in de trainingen (en uitgeput na de trainingen…) die Peter voor mij bedacht.
Ook toen ik erachter kwam dat ik vanwege mijn zwangerschap dat ik last had van een flinke diastase, waardoor ik bepaalde buikspieroefeningen beter niet kon doen, dacht hij mee en hield hij er rekening mee in zijn training.

Ja, en dan natuurlijk de omgeving waarin Peter zijn trainingen geeft, daar kan geen sportschool tegen op.

Februari 2019
Atleet:
Miriam
Doel: Goed en ontspannen een 10 km-loop kunnen volbrengen
Methode: Hardloopschema en 4 hardlooptrainingen samen.

“Doelen bereiken”, dat zegt Peter altijd wanneer hij praat over Fitbycoaching.

Ik wilde eigenlijk eens langer kunnen hardlopen dan die paar kilometer die ik steeds deed. Nadat ik in een enthousiaste bui ‘Ja’ had gezegd tegen een vriendin die mij uitdaagde om samen de 10K van de Groet uit Schoorlloop te doen, besefte ik me dat ik dit keer aan de bak moest.
Omdat het mij ontbrak aan echt loopplezier had ik vaak de discipline en het doorzettingsvermogen niet, een cirkel die ik echt wilde doorbreken! En daar had ik mijn doel te pakken.

Ik heb Peter gevraagd om een  haalbaar loopschema voor mij op te stellen en daarnaast eens in de 3 a 4 weken samen te trainen. Jawel, dat was voor mij de stok achter de deur. Wat ik hoopte lukte! Ik begon plezier te vinden in het hardlopen!

En toen was daar die druilerige dag in februari, de dag va de Groet uit Schoorl-loop. Het was fijn om deze niet alleen met vertrouwen te lopen maar ook met plezier.

De manier waarop Peter mij heeft gecoacht maakte dat ik vertrouwen had dat het ging lukken. Daarnaast was Peter erg flexibel en betrokken, dat hielp mij om de trainingen goed in te kunnen passen in mijn dagelijkse leven.

Ik kan dan ook niet anders zeggen dan: “Doel bereikt”, op naar de 15K!”

Miriam.

Atleet: Ellen
Doel: Motivatie voor sporten weer terug krijgen, conditieverbetering en afvallen.
Methode: 12 lessen Personal Training

Trainen met Peter is een feest!

Ondanks dat ik wel al sportte, ontbrak het mij even aan motivatie. Ik kende Peter van het hardlopen in het bos op zaterdag, dus besloot ik om me bij hem aan te melden. We trokken een plan (waarbij voeding een onderdeel was, maar plezier, keihard knallen, verbeteren van de conditie en een andere mindset de boventoon voerde).

Elke week is het een verrassing wat Peter in petto heeft. De ene week parcours, dan weer een trappentraining of boomstammen omgooien en touwtje springen. Doordat je je nergens op kan voorbereiden hoef je ook nergens tegenop te zien.
Peter sleept, duwt en trekt je die laatste heuvel op als je echt niet meer kan! Nog harder rennen als je denkt dat het al op is, Peter haalt het er toch nog uit. En als je dan denkt dat je klaar bent, dan eindigt hij nog met “een toetje”. Op zo’n moment zie je daar eerlijk gezegd de lol niet meer van in, maar na een training van soms bijna 1,5 uur heb je een super voldaan gevoel.

De schema’s die je elke week mee krijgt om thuis te volgen zijn een goede aanvulling op de Personal Training.
De knop is weer om en de motivatie weer terug. Een leuke 12 weken om op terug te kijken.

Ellen.

Atleet: Anna
Doel: Na zwangerschap basisconditie weer opbouwen en 3,5 kg gewichtverlies
Methode: 10 lessen Personal Training

annaenik

21 juni 2016

Vier maanden geleden ben ik bevallen van mij derde kind. Dit betekende natuurlijk extra zwangerschapskilo’s en een conditie van niets. Een aantal weken na mijn bevalling stond ik te trappelen om weer wat te gaan doen. Aangezien ik toch op een verstandige manier wilde beginnen heb ik Peter gevraagd als mijn Personal Trainer.

Mijn doel was 3,5 kilo afvallen ( dan was ik weer terug op mijn oude gewicht) en een goede basis hebben voor de Dam tot Damloop in september.
Peter en ik spraken af om 10 keer samen te trainen. Daarnaast stuurde hij mij elke week een schema vol oefeningen en gaf precies aan hoeveel ik moest hardlopen. Ik herinner  mij nog goed dat ik na de eerste training uitgeput was, ik had toch zeker 800 meter hardgelopen.

Gelukkig ging het elke training beter. Peter stimuleert je en motiveert je net een stapje verder te gaan dan dat jezelf thuis doet. Hij doet dit wel op een vriendelijke manier.

Uiteindelijk hebben de trainingen er bij mij toe geleid dat ik steeds sterker werd en conditioneel beter. Gisteren liep ik 50 minuten achter elkaar hard. En die 3,5 kilo? Die is er ook af.

Anna

Heb jij ook mooie doelen om te bereiken maar heb jij net dat extra zetje nodig? Fitbycoaching helpt jou graag hiermee. Neem gewoon contact op met ons en vertel ons welke doelen jij wil behalen. De intake voor Personal Training is gratis en vrijblijvend.