menu close menu

Veranderen Lifestyle
Om fitter te worden is alleen sporten vaak niet genoeg. Ook eten speelt een belangrijke rol. Fit By Coaching raad aan om goed te kijken naar je huidige Lifestyle en te bepalen of er nog dingen zijn die je net dat kleine beetje extra geven tijdens jouw work-out.

Stop met roken
Iedereen weet dat het beter is om te stoppen. Natuurlijk is het moeilijk maar het roer moet om dus nu is het tijd om vaarwel te zeggen tegen deze dure verslaving.

Beweeg meer
Meer bewegen is belangrijk om fitter te worden. Probeer wat vaker de fiets te pakken i.p.v de auto. Doe de dagelijkse boodschappen wandelend of op de fiets. Pak de trap i.p.v. de lift. Allemaal kleine aanpassingen die je helpen om beter in je vel te zitten.

Drink voldoende
Het advies voor volwassenen is om per dag 1,5 tot 2 liter te drinken. Dit hoeft niet alleen maar water te zijn. Alle dranken tellen mee. Het is aan te raden dranken te kiezen zonder toegevoegde suikers of alcohol. Water en koffie en thee zonder suiker of melk hebben de voorkeur.

Kook elke dag vers
Vermijd zoveel mogelijk kant en klare maaltijden en eten uit pakjes. Kant en klare maaltijden zijn vaak te vet en te zout. Eten uit pakjes zijn vaak veel te zout. Ook kant en klare sauzen zijn vaak te zout en om dit te maskeren word er weer suiker toegevoegd.
Probeer zoveel mogelijk te variëren in het eten van aardappels, rijst of pasta aangevuld met voldoende groenten en eventueel vlees of vis.
Fit By Coaching zal regelmatig nieuwe recepten en ideeën delen. U zult zien dat ze niet alleen makkelijk zijn om te maken, ze zijn vaak ook goedkoper dan kant en klare maaltijden.

Beperk de zoutinname
Door elke dag vers te koken heb je zelf in de hand hoeveel zout je toevoegt bij de maaltijden. Toch is het beter om zo min als mogelijk zout toe te voegen. Hiermee bedoelen we niet zoutloos maar zoutarm. Het is even wennen maar de nieren varen er wel bij. Tegenwoordig zijn er bijvoorbeeld bouillonblokjes met minder of geen zout. Zijn deze te flauw van smaak dan kan je er altijd nog een beetje toevoegen.